Dynamics CRM یک نرمافزار تجاری ساخت مایکروسافت است. این نرمافزار، نوعی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که به بیزینسها کمک میکند تا بانک اطلاعات مشتریهای خود را مدیریت کنند، مشتری جدید پیدا کنند، با مشتریان خود تعامل داشته باشند و مسائل مربوط به خدمات مشتری را حل کنند.
این نرمافزار در ابتداییترین سطح، یک پایگاه داده است که به بیزینسها کمک میکند تا اطلاعات مشتریان فعلی و احتمالی خود را سازماندهی و مدیریت کنند. از طریق نرمافزار CRM، کاربران می-توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این نرمافزار هر تعامل با مشتری را ثبت و پیگیری میکند. این امر به بیزینسها اجازه میدهد تا تصویری کامل از روابط خود با مشتریان خود ایجاد کرده و ارتباط با هر مشتری، شخصیسازی میشود.
Dynamics AX بخشی از مجموعه Microsoft Dynamics است که شامل هر دو نرمافزار ERP و CRM (که مایکروسافت اکنون از آنها به عنوان «برنامهها» یاد میکند) است.
مجموعه Dynamics که ابتدا در سال 2003 راه اندازی شد، از پنج محصول تشکیل شده بود: Dynamics NAV ، Dynamics AX ، Dynamics GP و Dynamics SL ، همه نرم¬افزارهای ERP و Dynamics CRM.
ارتباط این نرم افزار با Dynamics 365 چیست؟
در نوامبر 2016، مایکروسافت برای مجموعه Dynamics خود نام تجاری جدید برگزید و تمام محصولات نرم افزار CRM و ERP خود را زیر چتر یک محصول چتر قرار داد: Dynamics 365.
Dynamics GP و Dynamics SL همچنان محصولاتی مستقل هستند، اما نرم افزار دیگر تغییر نام داده و به Dynamics 365 تبدیل شد. Dynamics AX به Dynamics 365 برای امور مالی و عملیات تبدیل شد، Dynamics CRM به Dynamics 365 برای فروش تبدیل شد و Dynamics NAV به Dynamics 365 Business Central تغییر یافت. برخی از عملکردهای برنامهها در نرمافزارهای کوچک و مدولار قرار گرفته است، بنابراین بیزینسها میتوانند ویژگیهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
در Dynamics 365 نه برنامه اصلی وجود دارد، برخی CRM و برخی ERP. آنچه قبلاً به عنوان Dynamics CRM فروخته میشد، اکنون به چهار برنامه تقسیم شده است. Dynamics 365 برای فروش، Dynamics 365 برای خدمات مشتری ، Dynamics 365 برای خدمات پایکار و Dynamics 365 برای اتوماسیون خدمات پروژه. برای اختصار، در بقیه این پرسشگان، به این برنامههای CRM، در کل، Dynamics 365 گفته میشود.
- ۰۰/۰۳/۳۰